22 Şubat 2017 Çarşamba

Kitaptan Geleceğe Üstün Başarılılar




Aşırı Başarılı insanlar , Fazlasıyla okurlar !

Dünyanın en etkili  insanları arasında gösterilen ve hisse senedi yatırımcısı olan Amerikalı iş adamı Warren Buffett  kendisine başarısının sırrı  sorulunca  ‘ hergün 500 sayfa okuyun  , bilgi böyle çalışır cevabını vermiştir.Hepiniz yapabilirsiniz ama biliyorum , çoğunuz yapmayacak ‘ şeklinde bir cevabı olmuştur .

Buffet kitap okuyan tek iş adamı değildir .Gelin  dünyanın en zenginleri ve tanınmışlarının ne kadar okuduklarına bakalım .

Microsoft’un sahibi olan Bill Gates yılda yaklaşık olarak 50 kitap okuduğunu belirtmiştir.
Americalı dolar milyarderi olan iş adamı Mark Cuban  ve NBA  takımlarından Dallas Mavericks’ in sahibi olan başarılı iş adamı her gün 3 saat okuduğunu belirtmiştir.
Elon Musk , kendisi hayranı olduğum bir iş  adamıdır ,ki ben dünyanın gelmiş geçmiş  en başarılı iş adamı olduğunu düşünüyorum .Kendisi Paypal , Tesla ve Spacex gibi firmaların sahibidir.Kendisine roketleri nasıl yaptığı sorulunca , kitaplardan okuyup öğrendim  demiştir .Birazcık kendisinden bahsetmek istiyorum .Kendisi aşırı derecede olan azmi ve işe verdiği önemle  bilinir .Afrikada doğmuş ve babası bir kütüphane yöneticisiydi .Orada kendisini yetiştiremeyeceğini anlayınca , kanada ya gitmiştir. Üniversite okuyup , mastera bile gitmiştir ama her şeyin sonundabir röportajında , okulun insanların başarısını geciktirdiğini öne süren biraçıklama ortaya koymuştur ki , kitapları bu derece seven ver herşeyi onlardanöğrenen birisinden bunu duymak şaşırtmamalı..

Facebook’un sahibi olan Mark Zuckerberg  ise 2 haftada bir kitap bitirmesi ile bilinir .
En başarılı 1200 zengin iş adamlarına sorulunca ise hepsinin ortak özelliğinin okumak olduğu görülmektedir.

Kendi hayatımda ise bunu gerçekten test etmiş  birisiyim.İlk okulda aynı sınıfta olduğum , süper başarılı bir arkadaşım sürekli okurdu ve ben bunu önemsemezdim bile .Kendisine nezaman ne yaptığını sorsam kitap okuyorum diyordu , tv izlemiyor , sosyal medya hesabı yoktu bile .Ozamanlar da ben ise gece gündüz bilgisayarda oyun oynuyordum .Şimdi ise elime oyun almıyor , oynayan varsa uzaklaşıyorum .Çünki geriye  dönüp bakınca , oynadığım oyunların bana bir katkısı olmadı ama eğer vaktimi faydalı alışkanlığı  edinmek için geçirseydim , bugün daha başarılı olurdum .Tabiki her şey kader , geriye dönüp bakmayı bir arapça şiir sayesinde bıraktım .Eskiden ancak ders almalıyız .Ve unutmamalıyız ki şimdikazanmanın ve kendimizi geliştirmenın  vakti .
Bir gerçek söz vardır , bazılarına tatlı ,bazılarına acı gelir : ‘siz kendiniz hakkında ne söylediğiniz ve ya kim olduğunuza inandığınız değil , fakat ne yaptığınızsınız.’ Lütfen kendinizi geçmişi ve yaptığınız yanlışlıkları düşünerek üzmeyin ,kendinizi nasıl birisi olarak görmek istiyorsanız onun için çabalayın .Bir başkası olmak için değil , en iyi sen , senin en gelişmiş  versiyonun olmaya çalış ve çalışalım .

                      En Başarılı İnsanlar Ne Okur
İyi , çok güzel , başarılı insanlar okurlar .Tamam ama ne okurlar .Düşünün ki bütün hayatınız boyunca hikaye dinlediniz, roman okudunuz, getirisi muhtemelen bir çok yaşantı türü bilmek olabilir.
En başarılı insanlar , magazin , roman gibi kitaplar değil vakitlerinin çoğunu kişisel gelişim , ekonomi ve kendi alanların üzerindeki kitapları okuyarak geçiriyorlar.Tabiki roman okumaya kimse karşı değil , ama vakitlerinin çoğunu kültürel ve bilgi açısından kendilerini geliştirerek geçirmişlerdir.
Dünyada başarılı insanlar arasında çok fazla üniversiteyi bırakanlar olmuştur .Fakat hiçbiri öğrenmeyi bırakmamıştır , çünki öğrenerek geçen bir hayat iyi yaşanmış bir hayattır .


Umarım bu yazım sizin için faydalıdır .Faydalı oldu ise memnunum , vaktiniz çaldım ise af ola
Önceki Yazı
Sonraki Yazı

YAZAR HAKKINDA

0 yorum: