18 Mart 2017 Cumartesi

Blog Yazarlığına Başlayacaklar icin Tavsiyeler



   Her nekadar yabancı ülkede daha yaygın olsada Türkiyede de blog yazarlığı gittikçe artıyor.Hiç yanlış yapmayan , yaptığı her şey doğru giden bir blog yazarı var mıdır bilemiyorum .Şahsen ben onlardan değilim .Yaklaşık 2 aylık bir süre içerisinde gece gündüz blogumu düşündüm

  Arkadaşlarımla aramda geçen konuşmayı anlatmak istiyorum :

Arkadaşım : Blog yazmak nasıl bir şey ?
Ben: Anne gibiyim. Blogum benim çocuğum bir kaç gün ilgilenmesem darılıyor.

Eğer blog yazıyorsanız bunu fark etmişsinizdir yazmıyorsanız ise beni ileride haklı bulacağınızı düşünüyorum.

Blog yazmak gerçekten keyiflidir ama dediğim gibi hiçbir başarı direkt olmuyor .Bunun için problemli yollardan geçmek gerekiyor .

Düşünün ki bir yoldan geçeceksiniz eğer sizden önce giden problemleri söylerse sizde bunları bilerek dikkatli bir şekilde gidersiniz.Bu sebepledir ki bloga başlamadan önce neleri bilmelisiniz bundan bahsetmek istiyorum.


 Hangi platformda başlamak istediğini ve bu iş için para harcamak isteyip istemediğine karar ver

En çok bilinenler Wordpress ve Blogger olmasına rağmen farklı blog açma siteleri daha vardır.En çok tercih edilen Wordpress olup şahsi bir kişiliğe aittir.Wordpress.com sitesinden blog açtığınızda kısıtlamalar olduğunu fark edeceksiniz.Wordpress.org sitesinden açınca ise karşınıza hosting problemi çıkar.Ücretsiz hosting alabilirsiniz fakat örneğin .com .net gibi ünlü hostinglerle bitmek yerine esy.es ile biter ve bu blogunuzun üst sıralara gelmesi için daha çok çalışmanız gerektiği anlamına gelir.

Blogger açması çok kolay olmasına rağmen kullanıcısına diğer platformlar kadar destek vermiyor.Bloggerdan blog açtığınızda site urlniz .blogspot.com ile biter ve bunu sonradan ücretli hosting alarak .com .net yapabilirsiniz.


     Hangi konu ile ilgili yazmak istediğini bil

Bu konu çok fazla önemli gibi gözükmesede çok önemlidir.Birincisi google robotları blogunuzu taramaya gelince blogun hangi konuya ait olduğunu anlamaya çalışır .İkinci bir sebep ise bu sizin sadece o konuya odaklanmanızı sağlar.

 Reklam vermek için acele etme
  Blogunuzu açtığınız gibi hemen popüler olmasını ve reklam verme şansınız olmasını beklemeyin.Bu iş sabır gerektirir.

İlk ay hergün ikinci ay iki günde bir ve yıllar oldukça hafta ,ayda bir yazmak yeterlidir

Seo ayarları ve Seo ya uygun makale nasıl yazılır bunları araştır 

Kendine uygun temayı bul ve aniden değişiklik yapma 

Şahsen ben ilk bir ay sürekli tema değiştirerek ve 4-5 tane blog açarak gereksiz vakit kaybetmiştim .Bu gerçekten çok can alıcı oluyor , temanızı çok iyi seçin.

Hesabınızı 2 adımla doğrulama ile güvenli tutun .Her başka bir tarayıcıdan girmenizde telefonunuza kod gelir bu ise hackerlara karşı alınan küçük bir önlemdir.

Utanmayın : Sosyal medyada paylaşımlarınızı paylaşın , insanların sizi bilip abone olmasını sağlayın 

Şimdilik aklıma gelenler bukadar , yazılanların hepsi kalpten yazılmıştır .Bu engelleri bilmek ve onlara karşı önlem almak önemlidir.Sizinde tavsiyeniz veya sorunuz olursa yorumda beklerim

   

Önceki Yazı
Sonraki Yazı

YAZAR HAKKINDA

0 yorum: