19 Şubat 2017 Pazar

Kayıp Hayatlar ' Plansızlar'




                                                      Amaçlar Ve Biz


       Dünya atletleri ,en başarılı iş adamları , başarılı mühendisler, polikacılar ve hatta ev hanımları bile amaçlara sahiptir.Yalnız her amaç plan'a ihtiyaç duyar .Planlanmayan bir hayat , bilerek yenilgiyi istemektir.Filozoflar , alimler , kaşifler , bilginler , ünlü ressamlar hayatlarını her zaman planlamış ve her adımını ona göre atmıştır.Hatta plan yapmayan kişiler küçük görülmüştür.Düşünün, sadece masa kurarken bile plana ihtiyacımız var .Ev yapılmadan plan yapılmasa, bütün ustalar farklı tiplerde odalar yapmak ister ve karışıklık olur , sonunda ise kaos çıkar .Bir fabrika yönetiminde , rastgele üretim ve malzeme alımı yapılırsa , hiç bir iş düzene girmez , ay sonu zor çıkar ve iflas edilir. İyi tamam ta plan'a uymak kolay olmuyor.Bu zamana kadar bir çok plan yapmış ve bozmuş olabilirsiniz.

                    Planların Çalışmama sebepleri 

1- Planı yeteri kadar uygulamadınız .İlk günlerden pes etmeye başladınız .Bizler sadece alışkanlıklarımızız. Eğer bir kişiye alışkanlıklarımızı söylersek bu kişi kim olursa olsun bizim tembel veya çalışkan olduğumuzu anlar.Alışkanlıklarımız bizim ileri nasıl bir insan olacağımızı , nerelere gelebileceğimizi belirler.Adı üstünde alışkanlık .Bir gecede yapmaya alıştığımız hareketler değil.Başarının yolu , sizi hedeflerinize ulaştıracak alışkanlıklara sahip olmaktır..
2-Plan size uygun olmayabilir .Planınızı yaparken hedefinizi düşünerek belirleyin ve oluşturduğunuz planın size uygun olduğunu düşüyorsanız asla vazgeçmeyin .Sizi engelleyen her şeyi bırakın ve hedefe odaklanın.
3-Sizi engelleyen sebepler vardır .Karar sizindir , hedefleriniz için plan'a uymak yada sizi engelleyen şeyle uğraşmak.
4-Yeteri kadar istememek.İstediğiz zaman yapamayacağınız bir şey yoktur .İlk adımı atın ve devam ettirin.

              Hayatınızı planlamak uzun ve kısa zamanda ki emellerinize ulaşmanız için en faydalı yoldur .Çünki ne yapmanız gerektiğini bilirsiniz.Saatlerinizi en verimli bir şekilde kullanmanızı sağlar.

            Plan Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler


      1-Hedefiniz nedir ? İleride kendinizi hangi mevkide ve kiminle görmek istiyorsunuz .Aklınızda net bir hedefiniz olduğu zaman , bu konuda ileri seviyede olan kişileri araştırın ve imkanınız varsa hangi süreçlerden geçtiklerini öğrenin.Örneğin , yazılım öğrenmek isteyen bir kişi yazılım bilen kişileri sosyal medyada takip eder ve ne yapıp, nelerden uzak durması gerektiğini bilir.Bu adım çok önemli çünki ileride nelerle karşılaşabileceğimizi öğreniriz.Gerçekten bu hedefimi istiyoruz yoksa değiştirmeli miyiz sorusunun cevabını yıllarını bu konuda boşa harcamak gibi bir zahmetten çekilirsiniz.
2- Yanlış yapmaktan değil , hiç başlamamak tan kork.Yanlış yaparsan yanlışını görür düzeltirsin fakat hiç başlamazsan; bu işi seveceğinin , bu işte en iyi olacağının ve eğlenceli olduğunun farkına varamazsın.Bilmemek  normal ise de bilmediğini bilmemek sakıncalıdır.

Ne olursa olsun , Kim olursa olsun ,hedeflerinize ulaşmak için çalışmaktan asla ve asla vazgeçmeyin.Sıkıntılar ve problemler zorlu yollardaki taşlardır .Onlardan korkmamalı , unutmayın ki bu yollardaki taşları kaldırmak bize güç verir , yani engelleri aşmak bizi daha güçlü kılar.Vaktinizi , ben gerçekten yapabilir miyim? , çocuklar var yaşlandım , aklım almıyor gibi yanlış düşünceleri düşünerek geçirmeyin.

Başarılı insanlar , yaptıkları işleri batırır.Fakat asla pes etmez. Bu iflas onlara bir ders öğretir , yanlışlarını öğrenir ve daha güçlü olurlar.Bu pes ettirmeyen azim , onları en iyi yapar .

Tesla firmasının sahibi bir röportajda kendisine sorulan ; neden pes etmediniz sorusuna 'pes etmek yerine ölmeyi tercih ederim' demiştir.İşte aşk , sevgi budur .Kendinize güvenin , onlar yaptı , sizler de yaparsınız !!

Kendinize Güvenin ;

         Başaracağım , Hedeflerime ulaşacağım , Kendime inanıyorum , Benim onlardan farkım ne? Hiçbir şey için geç değil , Adım adım hedefime ulaşacağım ve kim beni engellemek istersen benim için değeri azalır .Bu mevkide durmayacak , elimdekinin değerini bilecek fakat daha iyi 'ben' için çalışacağım .Başkası olmaya çalışmıyorum , En iyi BEN olmak için yoldayım 

      Diğer Makalelerin de size yararlı olacağını düşünüyorum ;

Hayallere Ulaştıran İlk Adım,  Değişim seninle başlar , Başaracağım! başka çaresi yok , İşi En Güzel Yapmak! , İmkansız diye bir şey var mıdır ?  , Hayat değiştiren hikaye , Başarıya sürükleyen alışkanlıkar



Önceki Yazı
Sonraki Yazı

YAZAR HAKKINDA

0 yorum: